RESOLUSI 2009

RESOLUSI 2009

Saya Rike Anggraeni, kadang saya menyingkatnya menjadi RAngg,- atau Rike Angg,- atau Keani (Rike Anggraeni). Saya juga suka memakai nama orang tua lelaki saya dibelakang nama pertama saya: Rike Jokanan.

Tadinya nggak bikin resolusi tahun baru tapi kok tiba-tiba ada begitu saja. Segala yang saya inginkan harus berakar pada: Kalau kita bahagia, orang-orang di sekitar kita akan bahagia; maka saya harus bahagia.

1. Mau bekerja lebih keras, berprestasi lebih bagus dan dapat salary raise lebih tinggi (resolusi rutin rasanya).

2. Kembali jadi orang yang percaya pada takdir baik. Rasanya hampa dan terkoyak-koyak mempercayai kecelakaan sebagai takdir buruk. Tahun 2008 adalah tahun terburuk saya secara pribadi, jangan sampai terulang lagi. Wahai Tuhanku sayang, tolong aku ya…

3. Ketemu jodoh yang baik dan terbaik (baik menurut kriteria pribadi; terbaik sebagai anugerah Allah Yang Mahakuasa).

4. Meningkatkan tabungan berlipat ganda, baik tabungan yang bisa disentuh panca indera maupun yang dirasakan hati dan jiwa.

5. Menyelesaikan sebuah pekerjaan pribadi yang merupakan impian sejak masih ABG. Harus tahun ini karena waktu terus bergulir dan saya tak mau lagi terlindas olehnya.

6. Membaca segala buku yang membuat hidup saya kembali berwarna dan meluas, mendalam dan mencerahkan. Ayo, siapa yang mau berbagi buku bagus kepada saya (ID: Keani), kunjungi www.goodreads.com.

7. Melancong, melancong, melancong!!!

SELAMAT TAHUN BARU 2009!!!

99galleries.com

99galleries.com | Forward This Picture To Your Friends

20 responses

  1. rikejokanan said: 7. Melancong, melancong, melancong!!!

    rike honey……semoga semua resolusi tahun barumu tercapai ya. aku mau tuh sharing resolusi yang ke tujuh, tapi maukah dikau membawa serta orang ‘gendut banget’ seperti aku ini 😦 … ?

    Like

  2. t4mp4h said: menggiurkan juga,… tahun lalu aku nilai minus buat yang ini. Semoga tahun ini bisa terwujud deh, sapa tahu kita bisa ketemu dipelancongan

    sip, Mas Tampah. ayo melancong, melancong, melancong… kalau berpapasan yakin mengenalimu soale mesthi mbois he he he…

    Like

  3. bayutrie said: rike honey……semoga semua resolusi tahun barumu tercapai ya. aku mau tuh sharing resolusi yang ke tujuh, tapi maukah dikau membawa serta orang ‘gendut banget’ seperti aku ini 😦 … ?

    hola, hola…thanks a million for inviting me to share with you. tentunya aku gak mau gendong dikau, Mbak Bay he he he…

    Like

  4. atiggna said: rik, mantafffffffff bener resolusinya 😀

    harus mantafffff!!! perlu kerja lebih keras nih, Mbak Anggit. I wish great luck for both of us.nb: aku belum ada keberanian untuk janji baca Anna Karenina-nya Tolstoy he he he

    Like

Leave a Reply to atiggna Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

myvvoice

Escaping reality or facing reality.

BELOVED

Here, we worship together bringing our hearts truthfully and longingly to God. Find Hope, Love and Encouragement, this a fellowship of and in, The BELOVED.

thoughts and entanglements

A collective of poems and photos.

Rusted Honey

Poetry, haiku, tanka, and micropoetry

OwnShadow

Looking for people to share the written word

Madamsabi's Blog

Coffee For The Mind, inspiration for the soul!

unbolt me

the literary asylum

THE RIVER WALK

Daily Thoughts and Meditations as we journey together with our Lord.

Inner Peace

True wealth is the wealth of the soul

Luna

Pen to paper.

(Metanoia)

Fan of GOD

The Art of Blogging

For bloggers who aspire to inspire

Verona

- Renee verona -

The Travellothoner

Travel, Running, Fitness, Life, Writing.

Learning to write

Just your average PhD student using the internet to enhance their CV

a.mermaid'spen_

Be careful, I might convince you.. You are art.✨

New Lune

A blog full of tips, inspiration and freebies!

Belajar Numerik Al Quran

Dan sungguh, telah Kami mudahkan Al Quran untuk pelajaran, maka adakah orang yang mau mengambil pelajaran? (Al Qamar 22, 32, 40)

chipping in

Listen, and keep it clean

Shanmugam's Blog

Articles on Spirituality. Psychology, Mindfulness, Spiritual Enlightenment & a Collection of my Poems.

niaART

If you are always trying to be normal, you will never know how amazing YOU can be. Maya Angelou

WordPress.com Apps

Apps for any screen

Poetry and Prose

From soul to soul

Eden Hills

My Life on the Farm

Mlathi Wulung

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Dread Poets Sobriety

Irreverence's Glittering New Low!

Asosiasi Mahasiswa Pecinta Literasi

Nge-literasi atau terjajah selama-lamanya?

Alifis@Corner

Dinamisasi Otak dan Hati dengan berbagi informasi, ilmu dan pengetahuan

bibilintikan

just a little nod in the ocean

Chez Lorraine

A journal of an Indonesian in The Netherlands

My First Orchid

LEARNING TO CARE FOR YOUR FIRST ORCHID

A Charmed Yogi

Inspiration to live your yoga from a passionate yogi & yoga teacher

Tatikprice's Blog

Life's experiences of a thirtysomething girl living in the far east of London

My Rainbow Village

It's about My World !

Be Inspired..!!

Listen to your inner self..it has all the answers..

me and my story

A melancholic thinker who thinks too much

Sparkonit

Science Simplified

Narble Furt Lives

Off the wall, under the freeway, over the rainbow, nothin' but net.

Rubbish Eat Rubbish Grow

Singapore Food Blog | Singapore Food Reviews | Best Singapore Food | Singapore Best Restaurants | Singapore Travel Blog | Singapore Hotel Reviews | Singapore Staycations

Bubba and Fling

Thought Bubbles from 2 Aussies

%d bloggers like this: