Home, House, Imagination

When I was 12 years old (I hope I remember that age correctly), I imagined of having a small cabin to live with my four best friends: Rosi, Ana, Nana, Nanik.

Then at the age of 22 I want to have a big two-storey house with luxurious furniture where I can welcome friends to chat things.

Getting older, around 35 I just wanted to have a house. Just a house, any kind of house as I was so tired of renting rooms. And, thanks God I bought a tiny home near  river bank. A small house with two bedroom, enough for me an my cat to live in. It has a small garden to the right side of it – small, really small full with sand for neighborhood cats to poo and play. It has free walls inside for my orchids to hang…. And the front wall for my wijayakusuma to bloom happily. And, it has comfortable space for friends and family to stay overnight or just pay a short visit.

I am so thankful for what I am given in my life. I hope I still have a chance to share more with all my frineds and family and all animals around me.

Light is coiling around me, praying for the best.

My house is there to pray for me…. I’m here somewhere praying for my house.

Thank you. Thank you. Thank you….

IMG_0792

Erawan, Bangkok – March 16, 2017 – 22:16

You, Me, Shadow?

opening the door,

will I see you?

or, is it only your shadow? pretending to be you….

did I live with you? or with your shadow?

is it now that you are real or shadow?

 

tears flow, flowing along the path pushing through the door at the end.

what end? is there an end?

or a start? what should be started?

 

are you there?

welcoming me or welcoming my shadow?

am I real me or just my shadow?

 

just the two of us….

staring at each other – shadow to shadow?

 

I just hope you are the one behind the door….

 

Hilton KL – April 30, 2014 – 12:49am

Image

Orchids On Our Back Wall

Orchids On Our Back Wall

This is orchid planted at the back of my small hut in Tangerang Indonesia. I bought this Cattleya orchid un-flowered. I did not even ask what colour it is when it blooms. At that time Cattleya was not my favourite.

It was approximately 4 years ago. After several months perching gracefully on the back wall, it exhibited its first flower. One orchid….

Then one year later two flowers….

And, on February 27, 2014 when I called on my beloved home I saw four flowers blooming…. When I was mourning about my son, my flowers gave me the positive side of our home.

Bob, our orchids bloomed again for us….. The universe is conspiring to make me happy at the right time.

Quezon City – March 6, 2014 – 12:12

RUMAH BARU, RUMAH LAMA

RUMAH BARU, RUMAH LAMA

akhirnya hari ini http://rikejokanan.multiply.com berhasil saya tarik ke https://rikejokanan.wordpress.com dengan bantuan Mas Febriansyah Hidayat yang telah share metodanya di http://hidayat.febiansyah.name/2012/08/07/import-wordpress-rss-backup/ dan dengan sangat baik hati membantu saya mengunduh “perabot-perabot” di rumah lama saya ke mari. matur nuwun nggih, Mas…

saya belum begitu merasa homey di WP tapi setidaknya saya sudah punya rumah baru dengan berhasil membawa kenangan dari rumah lama saya yang sangat hangat dan lapang.

duh gusti, dalem nyuwun pangapunten menawi dalem ngremuki manah kawula piyambak… rasanya kok hati saya ini semacam mengalami patah hati skala sedang ketika menyadari benar-benar bahwa Multiply telah mendepak saya dari hangatnya pelukannya.

sungguh semoga rumah keduaku ini bertahan lama dengan bangunan yang lebih kokoh demi keamanan dan lebih hangat demi kenyamanan. dan, kupinta tetangga-tetangga yang ramah dan tulus… amin…

WP, please welcome me… MP, good bye…

ditulis di rumah kecilku di bantaran Kali Cisadane
Idul Adha, 26 Oktober 2012 – 11:22 pagi

BERMALASAN DI RUMAH

BERMALASAN DI RUMAH

Sejak tinggal di rumah sendiri bersama kucingku tersayang aku merasakan kenapa banyak orang selalu ingin nginep di rumah saja daripada nginep di tempat orang atau di hotel walau kondisi rumahnya jauh kurang lengkap fasilitas kenyamanannya. Ada sentuhan hawa yang membuat orang merasa betah dan merasa terangkum jika pulang.

Hari ini saya belum keluar rumah sama sekali walaupun kulkas saya kosong hanya berisi bahan masakan plus sebungkus pasta. Tigak mangkuk kecil yoghurt sudah habis untuk sarapan. Rasa lapar menjadi rasa perih di lambung dan aku masih saja malas karena rasa kerasan di rumah ini memelukku. Kucingku pun akhirnya hanya bisa menikmati kepala lele goring sisa sarapannya. Tapi dia juga sekarang nggloso (telungkup antara duduk dan berbaring, Bahasa Jawa) di depan kulkas. Berarti dia kerasan di rumh.

“Bob, nanti malam makan lele lagi ya, ntar agak sorean Mbak Rike keluar beli makan ya…”

Meong….

Akhir pekan menjadi hari “stay home’ lantaran hari lain kaki ini tak pernah berhenti. Rasa nikmat tinggal di rumah mengalahkan rasa lapar sekalipun. Sesungguhnya nggak baik sih tapi mau gimana lagi kan aku mau menuruti kata hati.

Kalau dulu saya suka sekali memasak kok sekarang jadi berkurang kerajinan memasak itu ya? Sekarang sih enaknya jajan aja. Dan jajannya lagi dan lagi ya yang dekat-dekat aja. Lele goreng buat Bob dan buat saya apa aja yang penting enak di lidah dan di kantorng.

Eh, nanti malam makan apa ya enaknya? Masak nasi bebek lagi sih? Ntar kalau kolesterol gimana dong?

Ok deh, malam ini mau makan seafood aja… Aduh tapi tempatnya jauh, males jalannya… Ah, sudahlah yang penting belikan makanan dulu buat si Bob, aku urusan belakangan.

Tangerang – 10 Maret 2012 – 3:29 sore

Lagi mumet sirahe ning pengen nulis ya kaya ngene iki dadine…

Gambar dipinjam dari: http://coconutbou.deviantart.com/art/cat-and-dog-on-a-chair-105487540

Penumbra Haiku

..... Just ....... Haiku .....

ram H singhal

Journey of Creative Enlightenment

Flora Fiction

A Creative Space

tinytotspoetry

Aspiring to be the best at writing. Poetry lover, haiku and free verse to be precise, I hope to one day master

myScribbles

Absent-minded musings

ZERLIN

Realizing life goals...

Melody Chen

Word-Experimentalist

Den of Dreams

Creativity Is a Wild Thing

Daydreaming as a profession

Just writing some poems. No pics, no GIFs, no vids. Keeping it simple.

Pee Kay

voice_of_the_pen

The Broken Specs

Here's To Express.. :)

Indonesia Labour Database

Knowledge is Power

Light Play ~ Revitalize

we are fish that play in a sea of light

Cooking

recipes, tips & ideas

Simplify Tasks

Want to learn the simple way?

myvvoice

Escaping reality or facing reality.

The BELOVED

Our hearts are home, secured in God's Love. Find Hope and Encouragement in The LORD, The HOLY BELOVED.

MARKOVICH ART

MARKOVICH ART: watercolor paintings

thoughts and entanglements

A collective of poems and photos.

Rusted Honey

Poetry, haiku, tanka, and micropoetry

OwnShadow

Looking for people to share the written word

Madamsabi's Blog

Coffee For The Mind, inspiration for the soul!

unbolt me

the literary asylum

THE RIVER WALK

Daily Thoughts and Meditations as we journey together with our Lord.

Inner Peace

True wealth is the wealth of the soul

Luna

Pen to paper.

(Metanoia)

Fan of GOD

The Art of Blogging

For bloggers who aspire to inspire

Verona

- Renee verona -

Bombay Ficus

Running, Writing & Life

Learning to write

Just your average PhD student using the internet to enhance their CV

a.mermaid'spen_

Be careful, I might convince you.. You are art.✨

New Lune

A blog full of tips, inspiration and freebies!

Belajar Numerik Al Quran

Dan sungguh, telah Kami mudahkan Al Quran untuk pelajaran, maka adakah orang yang mau mengambil pelajaran? (Al Qamar 22, 32, 40)

chipping in

listen, and keep it clean

Shanmugam's Blog

Articles on Spirituality. Psychology, Mindfulness, Spiritual Enlightenment & a Collection of my Poems.

niaART

If you are always trying to be normal, you will never know how amazing YOU can be. Maya Angelou

WordPress.com Apps

Apps for any screen

Poetry and Prose

From soul to soul

Eden Hills

My Life on the Farm

Mlathi Wulung

4 out of 5 dentists recommend this WordPress.com site

Dread Poets Sobriety

Irreverence's Glittering New Low!

Asosiasi Mahasiswa Pecinta Literasi

Nge-literasi atau terjajah selama-lamanya?

Alifis@Corner

Apa adanya, selaraskan akal dan hati

bibilintikan

just a little nod in the ocean

Chez Lorraine

A journal of an Indonesian in The Netherlands

%d bloggers like this: